Crossfit – sprawność, siła i kondycja

Bardzo popularne w ostatnich miesiącach stały się zajęcia crossfit, polegające na ćwiczeniach wzmacniających najważniejsze umiejętności fizyczne człowieka. Ostatnio powstają nawet specjalne kluby dedykowane tylko i wyłącznie dla ćwiczących w ten sposób. Uprawiając crossfit można poprawić siłę, kondycję, motorykę i wytrzymałość a nawet koordynację ruchową. Zajęcia polegają na realizowaniu planu dnia. Plan dnia to nic innego jak kilka szybko wykonanych ćwiczeń. Zaletą tego typu ćwiczeń jest ich niebywała intensywność, Można nieźle się zmęczyć ćwicząc raptem przez kilka minut. Najlepiej jednak ćwiczenia te uprawiać w klubie fitness pod okiem doświadczonych instruktorów. Zajęcia crossfit wymagają naprawdę wysokiej sprawności fizycznej. Nie są one przeznaczone dla osób rozpoczynających swoją przygodę ze sportem czy z jakąkolwiek aktywnością fizyczną. Jeśli natomiast ma się dużo siły i żelazną kondycję to ćwiczyć można równie dobrze samemu. Wystarczy pobrać z internetu gotowe plany dnia i wykonywać je zgodnie z opisem.

Spalacze tłuszczu trzeba stosować w połączeniu z treningiem i dietą

Osoby, które chcą schudnąć z nadmiaru kilogramów, bardzo często szukają drogi na możliwie największe skróty. Wiele osób myśli, że wystarczą suplementy diety bądź leki, żeby kilogramy utraciły się bezpowrotnie i bez wysiłku. To jednak zupełna nieprawda. Zarówno medyczne środki odchudzające jak i suplementy diety zawsze trzeba połączyć z uprawianiem sportu i wysiłkiem fizycznym. Bez tego nie ma możliwości wykorzystania do maksimum skuteczności działania specyfików do odchudzania. Stosując spalacze tłuszczu pod dowolną postacią należy zapoznać się z tym, w jaki sposób one działają. A ich działanie polega na termice, czyli rozgrzewaniu mięśni. Spalacze tłuszczu wzmacniają jednak rozgrzewanie mięśni poprzez trening i uprawianie sportu. Stosowane bez wysiłku fizycznego nie przyniosą takiego efektu. Jeśli nie będziemy uprawiać sportu czy ćwiczyć na siłowni, to żadne specyfiki nie wyręczą nas w wytapianiu tkanki tłuszczowej. Poza tym, stosowanie spalaczy tłuszczu, zawsze warto skonsultować z lekarzem.

Odżywki na przyrost mięśni

Odżywki na przyrost masy mięśniowej są niczym bez dopasowanej diety i programu treningowego. Natomiast, kiedy już mamy określony dokładny plan ćwiczeń, warto pomyśleć o systematycznym uzupełnianiu składników, których podczas intensywnego wysiłku fizycznego nasz organizm zużywa dużo więcej i szybciej. Wachlarz produktów dostępnych na rynku jest bardzo duży, więc skupmy się na tych składnikach, które są wartościami nadrzędnymi. Białko – fundament mięśni. Chcesz schudnąć, użyj izolatów lub hydrolizatów; Podjadasz w nocy – najlepsza będzie kazeina; Nie umiesz sprecyzować swoich potrzeb – zainwestuj w matriksy białkowe. Najlepszym produktem 2016 roku jest Olimp Whey Protein Complex. Gainer czyli odżywka węglowodanowo-białkowa – posiłek w proszku – zawiera więcej węgla niż białka, dzięki czemu jest bardziej kaloryczna. – Olimp Gain Bolic 6000. Kreatyna – zwiększa siłę, szybkość i moc, zatrzymuje wodę w organizmie – np. ALLNUTRITION Creatine Muscle max. HMB – b-hydroksy-b-metylomaślan – hamuje atomizację białek ustrojowych, łagodzi stres, zwiększa zużycie kwasów tłuszczowych.

Street Workout

Street Workout czyli ćwiczenia na świeżym powietrzu przy wykorzystywaniu miejskiej infrastruktury oraz ciężaru własnego ciała. Na zachodzie treningi tzw. uliczne są na porządku dziennym, w Polsce tak naprawdę dopiero raczkują, aczkolwiek stosunkowo szybko zyskują nowych zwolenników. Zaznaczmy, że nie jest to prosty i łatwy trening, jakby się mogło wydawać. Będąc specyficzną formą aktywności fizycznej wymaga sprawności i elastyczności naszego ciała, sporych umiejętności psycho-fizycznych oraz koordynacji ruchowej. Podczas ćwiczeń pracują wszystkie partie naszego ciała: plecy, klatka, brzuch, ręce, nogi, pośladki. Street Workout jest przede wszystkim treningiem wytrzymałościowym, więc nie należy zapominać, że po takim wysiłku nasze mięśnie, a także układ nerwowy są o wiele bardziej zmęczone. Dlatego też istotną kwestią pozostaje również adekwatne do wysiłku odżywianie, zapewnienie ciału potrzebnych makroskładników, białka i snu co pozwoli na szybszą i nieinwazyjną regenerację oraz gotowość i pełną sprawność do podjęcia kolejnego treningu.

 

Duża klata

Wielu mężczyzn zadaje sobie pytanie jak zrealizować swoje marzenie, jakim jest duża klata. Odpowiedź w tym przypadku jest bardzo prosta – rewelacyjnych rezultatów nie uda się osiągnąć bez ciężkiej pracy. Nie warto jednak na oślep rzucać się w wir ćwiczeń – przeciążenia organizmu zamiast do wielkiej klaty mogą doprowadzić do bardzo bolesnych kontuzji. Continue reading „Duża klata”